Den s Andersenem

1. stupeň
úterý 15.04.2025 |Mgr. Pavla Besedová |Všechny aktuality

Březen - měsíc knihy jsme u nás na prvním stupni zakončili čtenářskou akcí Den s Andersenem.

Březen - měsíc knihy jsme u nás na prvním stupni zakončili čtenářskou akcí Den s Andersenem.

Děti z přípravné třídy a děti ze všech prvních až třetích tříd se promíchaly a vytvořily skupiny napříč ročníky. Každou skupinu dostal na starosti průvodce, který měl za úkol provést svou skupinu třemi různými stanovišti. Role průvodců se skvěle zhostili žáci ze 6. B, pro které to byla velká zkouška trpělivosti a zodpovědnosti.

A jak to celé probíhalo? Nejprve jsme se všichni společně sešli v tělocvičně, kam za námi dorazil samotný pan Andersen. Pozdravil se s dětmi dánsky i česky a poprosil je, zda by mu pomohly oživit strom Básničkovník. S velkou chutí a elánem se tedy všichni rozběhli za prvním úkolem.

Celý den se nesl v poetickém duchu - básničky nás provázely na všech stanovištích, vyzkoušeli jsme si spoustu různých způsobů, jak s básněmi pracovat. Skládali a doplňovali jsme rýmy, hledali jsme věci ukryté v rýmovaných hádankách, kreslili jsme komiks podle básně, ale hlavně jsme také sami básně tvořili. No a díky tomu nám na konci dne strom Básničkovník nádherně rozkvetl! Vůbec jsme netušili, kolik talentovaných básníků se v našich dětech schovává! Můžete se přesvědčit sami - strom Básničkovník najdete ve vestibulu u šaten.

 

A co o projektovém dni říkaly děti?

„Bylo to super, moc mě bavily úkoly a hlavně náš průvodce byl boží!“

„Mně se líbilo, že jsme byli různě namíchaní a mohla jsem tak poznat nové kamarády.“

„Básničky se mi líbily. Ale bylo těžké něco vymyslet.“

„Úplně nejsuprovější byla naše průvodkyně, byla s ní sranda.“

 

No a postřehy šesťákovských průvodců?

„Rozdělili jsme si týmy podle barev, spočítali jsme si děti a potom se přesunuli na různá stanoviště. S dětmi jsme se seznámili a pomohli jsme jim na stanovištích. Bez problému jsme se zvládli i po přestávce sejít podle domluvy.“

„Každý z nás šesťáků měl tu možnost si vyzkoušet práci učitele. Byla to skvělá příležitost a všichni - děti i my - jsme si to moc užili.“

„Bylo to náročné je uhlídat a pomáhat, ale myslím, že jsme to zvládli.“

 

Velké poděkování patří všem vyučujícím z 1. stupně i paním asistentkám za přípravu úkolů na jednotlivá stanoviště a hlavně také úžasným průvodcům ze 6. B. Byli jste skvělí, děkujeme!

 

Pavla Besedová