Čtvrtky ve 2.C probíhají ve znamení center aktivit. Tentokrát na téma Člověk a lidské tělo. Žáci, rozdělení do týmů, během dne prošli čtyřmi centry – Počtáři, Písaři, Výzkumníci a Ateliér.
Čtvrtky ve 2.C probíhají ve znamení center aktivit. Tentokrát na téma Člověk a lidské tělo. Žáci, rozdělení do týmů, během dne prošli čtyřmi centry – Počtáři, Písaři, Výzkumníci a Ateliér.
Počtáři vytvářeli obrys postavy z pěnových krychlí, které pak po desítkách sčítali a navzájem si vymýšleli příklady na sčítání a odčítání. Každý tým předvedl svou kreativitu, ať už ve stínování barev krychlí, tak v početních úlohách.
Písaři popisovali části lidského těla, a pak společně v týmu vytvořili lístečky s jednotlivými částmi těla, které na sebe lepili.
Výzkum byl zaměřen na smysly, konkrétně chuť, čich a hmat. Žáci se zavázanýma očima ochutnávali sladké, slané, kyselé, hořké nebo pálivé potraviny. Co se čichu týká, žáci měli za úkol uhodnout vůni skořice, růže, banánu apod. To pro ně bylo náročnější než rozpoznávání podle chuti. Naopak po hmatu poznali většinu předmětů.
V ateliéru žáci poznávali detaily obličeje. Vybrali si jednu ze známých českých osobností a dokreslovali druhou půlku obličeje. Vznikly velmi povedené portréty.
V závěrečné reflexi žáci shrnuli svou práci během celé výuky. Hodnotili práci v týmu, co se jim dařilo, co bylo naopak náročné, která aktivita je zaujala nejvíce atd.