Abaku není pro děti z 3. A žádné zaklínadlo. Třeťáci vědí, že je to docela dobrý způsob, jak si upevňovat a procvičovat matematiku.
ABAKU není pro děti z 3. A žádné zaklínadlo. Třeťáci vědí, že je to docela dobrý způsob, jak si upevňovat a procvičovat matematiku.
Navíc máme pro ABAKU spřízněnce – babičku jednoho z žáků. Ta ovládá tuto matematickou metodu tak, že nám ji přišla do třídy představit a naučit. Začali jsme vysvětlením základů a pravidel metody a každý si mohl hned propočítávat svá abaku čísla. Abaku čísla můžeme sledovat na registračních značkách aut, číslech domů, nebo telefonních číslech.
K procvičování jsme využili psané příklady a následně abaku kostky. Po základním tréninku jsme si zasoutěžili u ABAKU nástěnného panelu na chodbě školy, kde jsme sestavili třídní družstva. Společně jsme se posunuli ještě k vyšší úrovni ABAKU, tj. k počítačové aplikaci, a celá třída získala přístup do systému, ve kterém si mohou děti příklady samostatně procvičovat mezi sebou, nebo s roboty.
S paní učitelkou – babičkou jsme poznali zábavu s matematikou a je moc fajn, když si dokážeme mezi generacemi předat dobré tipy, využít zkušenosti a naladit se na „stejnou notu“. Učení ve škole tak získá zase jiný rozměr.
Eva Kytková, třídní učitelka